wij vieren 50 jaar Serviceplan Group

Play
Pause
Sound off
Sound on

Serviceplan Logo 1970

Serviceplan, 1970

Dr. Peter Haller en Rolf O. Stempel richten een reclamebureau op. Ze realiseren zich snel dat ze meer willen bieden dan alleen creatieve diensten; hun doel is om hun klanten marketingoplossingen te bieden die allerlei disciplines integreren. Een idee is geboren en zij noemen het het ‘Serviceplan’. Gedrukt op een vel papier van A1-formaat, vertegenwoordigde het plan een model dat elementen van een communicatie-, productie- en distributiestrategie integreert en met elkaar verbindt. Deze aanpak werd in detail uitgelegd in een brochure getiteld "In de toekomst zal het overall concept centraal staan". Het Serviceplan werd snel een hit voor Haller en Stempel, terwijl het ook het DNA van de agency-groep vormde en als naamgenoot fungeerde. Net zo prominent als de duidelijke structuur is het bedrijfslogo: SP, twee verbonden letters, modern, dynamisch.

    

Mijn zakenpartner Rolf Stempel en ik hadden het plan om een nieuw soort bureau op te zetten. Een bureau dat niet alleen creatieve advertenties aanbiedt, maar ook marketingdiensten.

Dr. Peter Haller

Florian Haller

Serviceplan Group, 2002

Florian Haller neemt de leiding van het bureau over: “Wat ons in het verleden sterk heeft gemaakt en nog steeds doet, is dat we veel vertrouwen hebben in onze medewerkers en hen de kans geven om dingen in eigen handen te nemen en nieuwe dingen uit te proberen. Zelfs als dat het risico met zich meebrengt of iets oplevert dat niet werkt. Dat is de basisvoorwaarde voor innovatie - en een zeer belangrijk element van onze bedrijfscultuur. "

  

Serviceplan Logo 2020

Serviceplan Group, 2020

In samenwerking met Studio Oeding is een jubileumlogo-ontwerp gemaakt dat de basis van de bureaugroep toont. Gedurende het hele jubileumjaar 2020 zal dit nieuwe logo naast de Serviceplan-huisstijl worden gebruikt op verschillende punten, waaronder in advertenties, merchandising, kantoorbenodigdheden en in buiten- en binnenruimtes bij de Houses of Communication. Het logo met de slogan "Born Integrated" staat voor de geïntegreerde en holistische communicatiebenadering die nu wordt belichaamd bij niet minder dan 24 Houses of Communication wereldwijd en is ook een eerbetoon aan de twee oprichters van het bureau.

    

In onze 50-jarige bureaugeschiedenis hebben we onszelf voortdurend verder ontwikkeld. Deze houding heeft ons de afgelopen 50 jaar gedreven en zal dat ook in de toekomst blijven doen.

Dr. Peter Haller