Over ons

Over ons

 

Serviceplan. Does it ring a bell?

Bij het horen van de naam Serviceplan zal niet iedereen in Nederland direct denken aan een communicatie-bureaugroep die toonaangevend is in de wereld. Ook Serviceplan Nederland behoort tot die onafhankelijke bureaugroep. Rond 1970 ontstaan, in München, met als achterliggende gedachte: klanten willen geserviced worden, klanten willen weten waar ze aan toe zijn, oftewel een plan krijgen. Service + plan. 

Die twee basisprincipes vormen ook het hart van de huidige manier van werken. In Nederland zijn alle communicatiedisciplines verenigd onder één dak in Amsterdam, in wat we noemen het House of Communication. Op die manier profiteren onze klanten desgewenst - niet verplicht - van de korte lijnen tussen strategie, creatie, media en andere specialismen.

Naast Serviceplan zijn de merken Mediascale, Plan.Net, Mediaplus, 20 Something, Neverest, Consulting en Solutions verenigd in het House of Communication.

Serviceplan

House of Communication

Serviceplan

Creatieve Communicatie

Serviceplan denkt en werkt op een eigen, innovatieve manier, waarin netwerken centraal staat. Deze manier van denken en werken staat aan de basis van al onze spraakmakende creatieve resultaten. Alle Serviceplan bureaus managen het creatieve proces en de bijbehorende diensten vanuit hun eigen kerndisciplines. Niet voor niks dat Serviceplan al jaren tot de top van de creative sector behoort.

Mediaplus

Media & Data

De Mediaplus Group is het grootste onafhankelijke, door partners geleide mediabureau in Europa. Het combineert data-deskundigheid en digitale mediakennis met geïntegreerde mediaplanning en diepgaande expertise op het gebied van geo-media, onderzoek en media-innovaties. Sinds 1983 bedient Mediaplus haar klanten met innovatief en creatief mediamanagement, individuele mediastrategieën, efficiënte media-inkoop en optimalisatieprocessen van de impact van advertenties.

Plan.Net

Digitalisatie & Technology

Plan.Net is de Serviceplan Group's digitale communicatie specialist. Het is een van de grootste digitale bureaus van Europa en richt zich volledig op technologie- en platformbeheer. Meer dan 1.000 medewerkers in meer dan 25 locaties wereldwijd ontwikkelen en leveren relevante klantervaringen die naadloze digitale customer journeys over alle kanalen mogelijk maken.

Solutions

Marketing Asset Development

In 2016 heeft Serviceplan Group Serviceplan Solutions opgericht. Solutions bestond daarvoor al vanaf 2012 als onafhankelijke bureau. Onderdeel van het portfolio van Serviceplan Solutions is de flexibele en ‘trans-creatieve’ implementatie van communicatie, samen met cloud-gebaseerde tools voor het in eigen huis ontwikkelde product "Intelligent Marketing Services". Dit product is ontwikkeld om maximale efficiëntie te garanderen. Het credo van Solutions is dan ook "Reducing Complexity".

Mediascale

Programmatic & BI

Onze programmatic advertentie-inkoopdienstverlening verbindt uitgevers en adverteerders in real time op wereldwijde schaal met elkaar. We bouwen voortdurend aan hoge kwaliteit één-op-één klantervaringen over alle kanalen en devices heen en evalueren en optimaliseren de prestaties van cross-mediale advertentiecampagnes met precisie en nauwkeurigheid. Wij helpen onze klanten met raad en daad, om hun doelstellingen op het gebied van leadgeneratie, verkoop en zichtbaarheid te realiseren. Met een diepgaand inzicht in mogelijke bedreigingen helpen wij klanten de risico's te minimaliseren en belangrijke beslissingen te nemen. We bieden duidelijkheid met verbluffende visuele analyses. Snelle, vloeiende in- en overzichten voor de hele organisatie. Onze expertise op het gebied van datawetenschap help u uw Big Data te benutten en deze om te zetten in echte bedrijfswaarde.

Neverest

Motion media, kunst en fotografie

Hét bureau voor motion media, kunst en fotografie. Wij creëren dynamische identiteiten voor merken, bedrijven en instellingen in de vorm van audiovisuele content voor alle media. In nauwe samenwerking ontwikkelen en realiseren wij nieuwe, authentieke en innovatieve oplossingen voor digitale en analoge communicatie op basis van onze uitgebreide marketingachtergrond. We bieden onze creatieve laboratorium en filmproductie onder één dak aan. Verder biedt Neverest een uitgebreide service met art buying, een film/TV/radio-afdeling, eigen editing suites en een visual effects-afdeling.

Consulting

Strategic Consulting

De Serviceplan Consulting Group is de internationale strategie- en innovatie-adviesgroep voor Serviceplan Group's branding, marketing en sales. Het ondersteunt onze klanten in markt- en klantgericht management, merk- en positioneringsprocessen, geïntegreerde communicatiestrategieën en digitale transformatieprocessen.

Over Serviceplan Group

Visie

Serviceplan Group bouwt aan duurzame, economisch succesvolle en fascinerende merken. Daarbij maken we altijd gebruik van de meest innovatieve communicatiestrategieën en -concepten die ontworpen zijn om de juiste emoties bij de consument op te wekken.

We anticiperen op veranderingen die de wereld van vandaag de dag kenmerken en zoeken altijd naar nieuwe manieren om in het hoofd en hart van consumenten te geraken. We creëren innovatieve, mediale en technologische relevantie voor de doelgroepen van onze klanten en garanderen moderne, efficiënte en doelgroep-specifieke customer journeys. Deze visie, die merken tot Best Brands maakt, is de kracht die ons voortdrijft.

Profiel

De Serviceplan Group is de grootste en meest gediversifieerde groep van eigenaar- en partner-bureaus in Europa. Opgericht in 1970 als een traditioneel reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan al snel zijn "House of Communication" concept, waardoor het enige volledig geïntegreerde bureaunetwerk in Duitsland met alle disciplines onder één dak ontstond.

Of het nu gaat om merkstrategen, creatieven, design-, media- of online-specialisten, dialoog- of CRM-experts, marktonderzoekers, PR-consultants of verkoopmedewerkers, bij Serviceplan werkt iedereen samen aan één gemeenschappelijke doel. Serviceplan heeft momenteel meer dan 4.100 medewerkers op 38 locaties wereldwijd.

Naast Serviceplan, behoren ook de zustermerken, waaronder ons mediabureau Mediaplus, ons digitale bureau Plan.Net, Mediascale, 20Something en Solutions tot de marktleiders in hun eigen werkgebieden. De nauwkeurig gecoördineerde interactie tussen meer dan 40 gespecialiseerde bureaus, gericht op creativiteit, technologie en media, maakt Serviceplan de toonaangevende adviesgroep voor innovatieve communicatie.

Partner model

Het hart van ons bedrijf wordt gevormd door de mensen en hun individuele en specifieke kennis. De Serviceplan Group werkt al meer dan 20 jaar met een partnermodel. De betrokken partners zorgen ervoor dat projecten succesvol gerealiseerd worden, duidelijke verantwoordelijkheden gedefinieerd worden en de continuïteit te gewaarborgd wordt.

Elke bureaugroep wordt geleid door één of twee directeuren, die tevens aandeelhouder zijn en die een ondernemende aanpak binnen hun bedrijf stimuleren. Dit heeft een directe impact op de samenwerking met klanten.

Dit basisprincipe van ondernemerschap wordt ook gecommuniceerd naar alle medewerkers: ons afsprakenmodel voor individuele doelstellingen "CÏCC" is een bonussysteem dat de betrokkenheid van de medewerkers op vijf gebieden weerspiegelt: klant, innovatie, internationaliteit, cash en collega.

Een hoge klanttevredenheid en duurzaam economisch succes komen dus ook onze collega's ten goede. Op basis van het partnermodel hebben we nu ongeveer 40 gespecialiseerde bureaus die flexibel en onafhankelijk opereren onder de paraplu van de Serviceplan Group holdingmaatschappij en de geassocieerde merken Serviceplan, Mediaplus, Plan.Net, 20Something, Mediascale en Solutions.

Glocalize

Elke markt volgt concrete regels en wordt gekenmerkt door een eigen cultuur. Een idee is daarom slechts zo goed als de uitvoering ervan in de betreffende markt. Al onze Houses of Communication worden beheerd door lokale partners die de "Do's and Dont’s" van hun markten kennen en deze zorgvuldig overwegen voor hun klanten.

Ons partnermodel is ook internationaal van toepassing, waarbij elke onderneming binnen de groep wordt geleid door één tot twee directeuren die tevens aandeelhouder zijn. Het resultaat is een ondernemende aanpak in elke onderneming. En ons wereldwijde Key Account Management team, onderdeel van de Serviceplan Group holdingmaatschappij, zorgt voor een soepele samenwerking tussen het hoofdkantoor en de individuele markten, maar ook tussen de markten onderling, waardoor de efficiëntie wordt gemaximaliseerd en onnodige overheadkosten worden geminimaliseerd.

MVO

Wij voelen ons verantwoordelijk voor de impact van ons handelen op mens, milieu en financiën. Dit omdat het vertrouwen dat onze klanten, medewerkers en het publiek in ons hebben ons in staat stelt het verschil te maken, om dingen vorm te geven en echt te veranderen.

Wat onze collega's betreft, streven we ernaar om alleen de beste mensen in de branche in dienst te nemen. Dus is het voor ons belangrijk dat zij met plezier voor ons werken, ook op de lange termijn. Daarom nemen we tal van maatregelen om een hoge mate van tevredenheid onder onze medewerkers te realiseren, variërend van een uitgebreid programma voor voortgezette opleiding op de campus tot verschillende sportactiviteiten, bijeenkomsten voor stagiaires, ontbijtsessies voor nieuwkomers en grote evenementen.

Ook het thema 'Werk & Gezin' is voor ons van groot belang. Mogelijkheden zoals Mobile Office, individueel afgesproken werktijden, afgeprijsde kinderdagverblijven, gesubsidieerde lunches en gezondheidsadviezen zorgen voor een goede balans tussen werk en privéleven.

Om de werknemerstevredenheid te meten, houden we regelmatig enquêtes. In samenwerking met Steinbeis University hebben we ook een eigen universitair opleidingsprogramma ontwikkeld. Het biedt niet alleen jong talent praktische kennis, maar ook de mogelijkheid om een masterdiploma te behalen door middel van werk-/studiecursussen. Meer informatie over ons personeelsaanbod vindt u op onze carrièrepagina. Het aandeel vrouwen in managementposities binnen de Serviceplan Group bedraagt momenteel 30 procent en neemt gestaag toe. Wij houden vast aan ons wervingsbeleid en bieden voornamelijk arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd.

Een communicatiebureau kan een bedrijfs- en sociale impuls geven. Wij ondersteunen regelmatig campagnes voor maatschappelijk relevante organisaties. Op milieugebied zetten we ons bijvoorbeeld in voor het behoud van hulpbronnen en maken we gebruik van alternatieve afvalverwerkingsconcepten. Om vliegreizen te vermijden, geven we zoveel mogelijk de voorkeur aan videoconferenties. Onze energie-efficiëntie is de laatste jaren sterk verbeterd, bijvoorbeeld door het gebruik van geavanceerde stadsverwarmingssystemen, het wegvallen van airconditioning en het gebruik van energiezuiniger verlichting en hardware. Ook zijn we waar mogelijk overgestapt op groene energie en houden we ons strikt aan het principe "think before you print".

Elke locatie biedt gratis gebruik van fietsen en ondersteunt het gebruik van het openbaar vervoer. Wij zorgen ervoor dat onze kantoren goed bereikbaar zijn met bus en trein en bieden carpooling voor het dagelijkse transport van en naar het werk. We investeren voortdurend een aanzienlijk deel van onze winst in duurzame groei, vooruitgang en ontwikkeling van onze medewerkers.

We zijn onafhankelijk van externe belanghebbenden, zodat we in staat zijn om namens ons bedrijf en onze collega's verstandige en duurzame beslissingen te nemen. De Serviceplan Group is gebaseerd op ons stabiele en bewezen partnermodel van financieel betrokken bestuurders die verplicht zijn om gezamenlijke richtlijnen van de onderneming te volgen.