Flatex
Hoe introduceer je een onbekende, buitenlandse speler in de zeer volwassen Nederlandse markt van online beleggen? Met die vraag klopte Fintech Group, in Duitsland en Oostenrijk marktleider met hun online beleggingsplatform Flatex, aan bij Serviceplan.
Uit een strategische sessie kwam naar voren dat ‘vertrouwen’ de belangrijkste voorwaarde is om met een nieuw beleggersplatform in zee te gaan. Dat zou je kunnen zien als een groot probleem. Wij zagen het als een uitdaging, wat resulteerde in een campagneconcept waar dankbaar gebruik gemaakt wordt van het (positieve) beeld dat wij Nederlanders van Duitsers hebben: ze zijn stipt, gründlich en leveren altijd.
Met een Duitse knipoog en een ijzersterke prijspropositie werd Nederland in korte tijd overspoeld met uitnodigende uitingen. Mediaplus zorgde voor een efficiënt mediaplan waarbij TV, radio, OOH, print en online succesvol werden ingezet. Binnen no time behaalden we de targets met betrekking tot het aantal nieuwe aanmeldingen.
Tegelijkertijd heeft Serviceplan samen met zusterbedrijf Plan.net de nieuwe website, inclusief de aanmeldingsvideo opgeleverd. Hierbij hebben we goed gekeken naar het onboarding-proces dat net even anders werkt dan bij de Nederlandse concurrenten.
In navolging op de introductiecampagne hebben we met groot succes een aantal prijs-gedreven promoties ontwikkeld om een extra impuls te geven aan zowel nieuwe aanmeldingen als aantal beleggingen.
Vanzelfsprekend kon ook niemand om flatex heen op de BeleggersFair van oktober jl. Gratis beleggen in combinatie met een gratis Duitse bratwurst bleek een onweerstaanbare combinatie te zijn, getuige de lange rij wachtenden voor onze stand.