Flatex

Introductie online broker in Nederland

  • Categorie

    Strategie
  • Branche

    Financieel
  • Klanten

    Flatex

Hoe introduceer je een nieuwe, buitenlandse speler in de zeer volwassen Nederlandse markt van online beleggen? De Fintech Group, in Duitsland en Oostenrijk marktleider met hun online beleggingsplatform Flatex, was voor Nederland volledig onbekend. Dat specifiek in deze markt ook nog eens ‘vertrouwen’ de belangrijkste voorwaarde voor de keuze voor een online platform is, maakte de uitdaging des te groter.

In samenwerking met Mediaplus is een introductiecampagne ontwikkeld die naast het communiceren van een agressieve prijspropositie, dankbaar gebruikmaakte van het Duitse (kwaliteits-) imago. Middels TV, radio, online, print en grootformaat OOH gingen we begin juni 2019 los met de campagne: Jetzt geht's los!

Play
Pause
Sound off
Sound on

Met een doelstelling om in korte tijd zoveel mogelijk nieuwe klanten te werven voor een nieuw merk in een zeer volwassen markt, was het vooral belangrijk om op te vallen met een knipoog.  

 

Door de Duitse achtergrond van Flatex te gebruiken met opvallende en herkenbare quotes heeft Serviceplan een flexibel concept heeft ontwikkeld dat inspeelt op associaties van Nederlanders met Duitsland.

Flatex

Contact

Mariska Wilschut

Mariska Wilschut

Managing Director

+31 (0) 203 690 849