BMW Venedig

Uniekaas

Herlancering van het oudste kaasmerk van Nederland

BMW Venice
  • Categorie

    Strategie
  • Branche

    FMCG
  • Klanten

    Uniekaas

Het kaasschap in Nederland was al jaren niet meer in beweging. Steeds meer van hetzelfde, met steeds meer nadruk op prijs en... prijs. Ook Uniekaas was daar debet aan. Maar een A-merk zou geen A-merk zijn om daar niet zelf als eerste verandering in aan te brengen.

Veranderen doe je het best vanuit de kern. In samenwerking met Design for Business is het gehele portfolio onder handen genomen, wat resulteerde in een nieuwe, moderne verpakkingslijn met een knipoog naar het Hollandse verleden.

Play
Pause
Sound off
Sound on

Volledig daarmee in lijn, heeft Serviceplan een communicatieconcept ontwikkeld, waarbij de typisch Nederlandse kaasgewoontes de hoofdrol spelen. Kaas is voor ons Nederlanders veel meer dan gewoon kaas. Het is namelijk wel Onze Kaas!

Samen met Mediaplus heeft Serviceplan een massa-mediale campagne uitgerold bestaande uit: een TVC, diverse outdoor- en printuitingen en een doorvertaling naar POS.

Vanzelfsprekend heeft de Uniekaas website ook een passende metamorfose ondergaan. We mogen wel stellen dat die een stuk smakelijker is geworden.

Beweging in het kaasschap krijg je natuurlijk niet alleen door een sterk verhaal en een nieuwe, frisse verschijning. Voor de benodigde actie heeft Serviceplan allereerst een unieke fietspromotie ontwikkeld die tailormade is uitgerold bij Superunie.

De eerste resultaten zijn binnen en smaken naar meer.

Contact

Mariska Wilschut

Mariska Wilschut

Managing Director

+31 (0) 203 690 849